Realiti Skincare Terbaik Di Drugstore

Ramai yang fikir skincare yang dijual di drugstore semuanya selamat untuk digunakan. Namun Realiti Skincare Terbaik Di Drugstore pun sebenarnya tidak terjamin dari segi manfaatnya keatas pengguna.

Realiti-Skincare-Terbaik-Di-Drugstore

Semuanya tiada jaminan dalam penggunaan bahan kimia yang merbahaya yang biasa digunakan seperti paraben, SLS. Walaupun promosi yang dilakukan menyatakan produk tersebut disarankan oleh pakar kulit, ahli dermatologi sekalipun tidak bermakna ia selamat. 

 

Produk yang Nora kongsi ni ialah ce***hil. Kenapa nora ambil produk ni, kan dah guna Youth, kisahnya pencuci  muka Youth dah habis, kebetulan balik kampung, pencuci muka ni ada kat dalam bilik mandi, ambil la cuba.  Sekali cuba tu memang rasa sesuai, buih pun tak ada, dalam hati fikir Youth pun tak ada buih. Berkualiti la kut, boleh nak beli, pergi drugstore kat bandar 15  minit boleh sampai. Nak beli Youth 2 hari baru dapat. 

 

Realiti Skincare Terbaik Di Drugstore-Apa Jadi Lepas Sebulan

Kulit gatal gatal, kering. Dapat garu nikmatnya. Masa ni belum terfikir puncanya disebabkan pencuci muka  ce***hil tu. 

 

Tak terfikir pun nak baca kandungan bahan yang kat belakang tu. Sampai la terbaca status dalam Facebook. Baru pergi ambil botol dan baca. Dan baru tersedar memang tidak baik untuk kesihatan kulit kerana mengandungi SLS dan paraben.

 

Produk ni memang terkenal kononnya sangat keberkesan. Namun bagi korang yang nak kulit sihat, awet muda untuk jangka masa panjang dinasihatkan tidak menggunakannya sama sekali. Kenapa?

 

Kesan Paraben

Paraben adalah bahan pengawet yang digunakan dalam bidang kecantikkan dan perubatan untuk melambatkan jangka hanyat produk. Paraben juga bertindakbalas dengan cahaya matahari. Kesannya boleh merosakkan sel-sel kulit kita.

 

Ada juga kajian yang mendapati pesakit kanser payudara mengandungi paraben lebih tinggi dalam sel kanser mereka.

 

Walaupun kuantiti atau dos yang dibenarkan, sebaiknya dielakkan. Bayangkan setiap produk yang kita gunakan mengandungi paraben, pastinya meningkatkan risiko masalah kesihatan.

Realiti-Skincare-Terbaik-Di-Drugstore-1

 

Kesan SLS

SLS ialah Sodium Lauryl Sulfate (SLS) ataupun Sodium Laureth Sulfate (SLES) yang berfungsi melarutkan bahan yang berasaskan minyak dan air dengan lebih baik. SLS banyak digunakan dalam produk pencuci. Kesan SLS boleh menyebabkan kulit gatal. Namun ada juga yang menyatakan SLS boleh menyebabkan kanser, namun tiada kajian sahih tentang hal ini.

Kesan kulit gatal tu memang betul. Nora sendiri kulit gatal-gatal dengan pencuci Ce***hil.

Rasa tak selesa, kulit tegang dan gatal. Ini lah Realiti Skincare Terbaik Di Drugstore !!.

 

 

Setia Dengan YOUTH

Ya, kita semua tiada pilihan selain setia dengan YOUTH sepenuhnya untuk penjagaan kulit muka. YOUTH dijamin 100%  dari tumbuhan dan bahan semulajadi. Formula saintis dan pakar dermatologi yang menjalankan kajian selama 8 tahun. Lebih 1500 bahan kimia diuji untuk memastikan YOUTH benar-benar selamat.

 

Dijamin dan tanpa was-was kerana polisi Shaklee sangat telus. Pelbagai anugerah diterima dan segala kajian dikeluarkan tanpa sebarang sekatan. Dan paling best, Jaminan YOUTH adalah 10 kali lebih muda. 

 

YOUTH – Murah Dan Berkesan

Set lengkap penjagaan muka yang terdiri daripada pencuci muka, toner, krim pelindung UV, krim malam, serum dan radiance C&E sudah memenuhi keperluan kulit kita untuk kekal sihat dan awet muda. Harganya jauh lebih murah jika dibandingkan dengan produk berjenama lain yang tiada kajian saintifik pun. 

Testimoni YOUTH dari pelbagai peringkat umur.

 

Perlukan vitamin dan konsultan, hubungi saya untuk bantu anda.

Nama : Norra@ Norrabiatul

ID Shaklee : 912061

Whatsapp/Telegram/Telefon: 0197064120

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *