Parut Jerawat Berlekuk – Bagaiman Cara Menghilangkan Lubang Bekas Jerawat Di Pipi

Jerawat merupakan keadaan yang meresahkan pada mereka mengalaminya, walaupun sudah hilang tetapi kesan parut yang tinggal juga boleh menganggu emosi. Parut berjerawat batu atau muka yang selalu berjerawat akan meninggalkan lekuk pada pipi. Parut jerawat berlekuk memang sukar nak dihilangkan tapi MizzNorra nak kongsi bagaimana cara menghilangkan lubang bekas jerawat di pipi dengan berkesan. Sudah terbukti oleh mereka yang menghadapi masalah ini dan mengamalkannya.

Parut Jerawat Berlekuk - Bagaiman Cara Menghilangkan Lubang Bekas Jerawat Di Pipi

Peringatan Untuk Mereka Yang Menghadapi Muka Berjerawat

Punca utama masalah jerawat adalah disebabkan rangsangan hormon yang mengakibatkan penghasilan sebum yang berlebihan. Sebum yang berlebihan akan menggalakkan pertumbuhan kuman dan menyebabkan liang pori kulit tersumbat. 
 
Rawatan awal boleh elakkan muka korang dari kesan parut jerawat berlekuk. Maksudnya jangan biarkan wajah kita dengan jerawat tanpa rawatan yang betul. Rawatan yang betul maksudnya kenal pasti punca jerawat. Dapatkan pemeriksaan doktor bagi keadaan jerawat yang kronik sebelum mengambil apa-apa produk skincare untuk pemulihan. Untuk suplemen pula pastikan yang terbukti selamat.

Jenis -jenis Jerawat

Punca timbulnya jerawat adalah disebabkan resdung, masalah hormon dan juga sesetengah kes tidak menjaga kebersihan kulit dengan betul. Jadi kenal pasti punca jerawat korang.
Resdung – Kesan resdung menyebabkan keradangan dari dalam dan menyebabkan jerawat mudah terjadi. Atasi masalah resdung terlebih dahulu sebelum mengamalkan apa-apa produk skincare.
Hormon– Ketidakstabilan hormon atau perubahan hormon boleh menyebabkan liang pori kulit lebih berminyak. Kesan dari minyak berlebihan akan menyebabkan liang pori tersumbat bersama kotoran, akhirnya timbul jerawat.
Kebersihan dan Penjagaan Wajah – MizzNorra tak maksudkan korang tak mencuci muka. Tetapi cara penjagaan kulit yang tidak betul seperti penggunaan skincare yang tidak sesuai untuk kulit wajah korang. Jika kulit terlampau kering akibat skincare yang salah akan menyebabkan kulit lebih berminyak dan berjerawat.

Punca Parut Jerawat Berlekuk

Parut boleh berlaku atas pelbagai sebab. Salah satu sebab adalah luka atau kecederaan terjadi pada kulit semasa kulit dalam proses pemulihan. Parut jerawat pada muka adalah disebabkan oleh masalah jerawat yang tidak dirawat pada peringkat awal.
Berikutan masalah jerawat, apabila kulit sedang memulih, perubahan warna akan berlaku lalu meninggalkan tanda atau parut pada kulit. Jika jerawat berulang pada bahagian yang sama akan memburukkan lagi keadaan kulit. Akibatnya bahagian parut jerawat berlekuk lekuk, tanda hitam atau tone kulit tak sekata terjadi.

Parut Jerawat Berlekuk - Bagaiman Cara Menghilangkan Lubang Bekas Jerawat Di Pipi

Langkah Pemulihan Parut Jerawat Berlekuk Pada Pipi Dari Dalam

Pemulihan struktur kulit dari dalam sangat penting. Yang paling penting atasi punca atau penyebabnya dahulu. Jika masalah korang disebabkan resdung pastikan ambil suplemen yang membantu untuk atasi resdung. Jika masalah ini berpunca dari hormon, pilih suplemen yang membantu untuk stabilkan hormon.
Struktur kulit memerlukan sumber kolagen yang mudah diserap agar nutrisi untuk sel kulit mencukupi semasa proses pemulihan. Lapisan kolagen dalam struktur kulit kita akan memberi kesan pada permukaan luar kulit.

Walau bagaimana pun, tidak cukup hanya dengan kolagen. Ini kerana agen pencegah untuk halang  jerawat dari terus tumbuh juga sangat perlu. Untuk ini korang perlu mengambil bahan antioksidan untuk melindungi sel. 

Cara Menghilangkan Lubang Bekas Jerawat Di Pipi Dengan Skincare

Pemilihan skincare juga sangat penting. Jika tersalah pilih produk, muka korang akan lebih kronik. Ini dia produk yang paling berkesan untuk menghilangkan lubang bekas jerawat di pipi.  YOUTH Radiance C + E.
Penggunaan Radiance C + E akan membantu rawat kesan kulit jerawat berlubang dengan berkesan. Pastinya YOUTH yang paling berkesan.  Radiance C + E ini adalah formula yang dipatenkan. 20%  vitamin C dan vitamin E tulen, serta ekstrak sel raspberry untuk mencerahkan, dan mengurangkan garis kedut.
Radiance C + E juga berupaya mengurangkan bintik-bintik seperti jeragat, merawat tekstur kulit yang rosak/berlubang, dan memperbaiki tone kulit secara keseluruhan. Untuk kesan yang lebih baik, guna Radiance C + E bersama Advanced Anti-Aging Regimen. Sapukan selepas Perfecting Skin Toner dan sebelum YOUTH Activating serum

 

parut jerawat berlekuk

Jom Lihat Bagaimana Parut Jerawat Berlekuk Hilang!!!

Parut Jerawat Berlekuk - Bagaiman Cara Menghilangkan Lubang Bekas Jerawat Di Pipi

 

Hubungi MizzNorra untuk konsultansi percuma untuk pemilihan suplmen yang tepat untuk jenis masalah jerawat korang  

 

Parut Jerawat Berlekuk - Bagaiman Cara Menghilangkan Lubang Bekas Jerawat Di Pipi
Parut Jerawat Berlekuk - Bagaiman Cara Menghilangkan Lubang Bekas Jerawat Di Pipi

 

Perlukan vitamin, hubungi saya untuk bantu anda.

Nama : Norra@ Norrabiatul

ID Shaklee : 912061

Whatsapp/Telegram/Telefon: 0197064120

Cara Putihkan Kulit Dengan Cepat Dan Berkesan Secara Semulajadi.

Ramai diantara kita mengamalkan cara putihkan kulit dengan cepat. Cara mudah iaitu mengamalkan suplemen yang banyak dipasaran. Ngeri pula topik ni, sebenarnya kesan sampingan ubat putih ini sangat merbahaya. Antara kesan jangka masa pendeknya, sistem hormon terganggu menyebabkan haid tidak menentu. Apabila haid tiidak menentu, bnyak masalah kesihatan lain yang timbul seperti masalah jerawat, berat badan yang tidak normal. Kesan jangka masa panjang pula boleh merosakkan buah pinggang dan hati.


Kenapa Cara Putihkan Kulit Dengan Cepat Merbahaya

Perbandingan mudah yang MizzNora boleh bagi, lantai marmer rumah kita berwarna coklat, hari-hari kita basuh dengan bleach pun warna marmer itu tak akan berubah. Cuma permukaan lantai kita akan nampak sentiasa berkilat dan bersih. Begitu juga pakaian yang berwarna gelap jika dibasuh dengan bleach berlebihan akan mudah mereput.

Ini kan pula kulit kita yang sejak azali mahu ditukar dengan drastik. Ingat tone kulit muka boleh diputihkan sama dibahagain badan yang paling putih. Selalunya bahagian dada, jadi ingat itu lah kayu ukur korang.

Berbangga Dengan Warna Kulit Sendiri Untuk Tampil lebih Yakin dan Menawan.

Percaya lah setiap diantara kita adalah menawan, tampil yakin dengan kulit yang sihat dan berseri. Jangan mudah terpengaruh dengan produk pemutihan di pasaran. Banyak produk yang boleh menjejaskan kesihatan badan. Penghasilannya tanpa kajian dan jaminan pada kesihatan kita.

Cara Putihkan Kulit Dengan Cepat Menggunakan Produk Skincare

Ingatan ikhlas dari MizzNorra elakkan sama sekali produk suplemen pemutihan yang ada dipasaran. Pengeluaran produk tanpa kajian keatas kesan kesihatan kita, samaada kesan jangka masa pendek atau panjang.


Begitu juga skincare untuk kulit putih, banyak kesan buruk pada pengguna, keadaan yang nampak ketara adalah masalah jeragat, kulit mengelupas atau seakan melecur. Bengkak-bengkak dan juga
masalah jerawat makin serius.

Cara Putihkan Kulit Dengan Cepat Secara Semulajadi

Putih yang MizzNorra maksudkan bukan menukar warna kulit azali korang. Tetapi memulihkan dari kesan sinaran matahari atau apa apa cela. Penjagaan muka yang MizzNorra amalkan

Jom amalkan cara putihkan kulit dengan cepat hanya dengan 3 bahan ini:
3 sudu – Beras ( basuh bersih)
1/2 sudu- Gula
1/2 sudu –Garam

Panaskan atau goreng tanpa minyak kesemua bahan didalam kuali. Apabila gula dan garam hancur, beras berubah keperangan boleh matikan api.

Hancurkan( blend) beras tadi dan campurkan air panas. Biarkan sejuk dan sapu rata pada wajah. Basuh muka dengan air suam untuk buka liang pori. 

Sapu pada wajah lagi sekali dan gosok perlahan lahan, biarkan kering dalam 10 minit. Basuh dengan air suam. 

Pilih Skincare Yang Terbaik – YOUTH

Pemilihan skincare juga sangat memberi kesan kepada kulit. Pilih yang terbukti selamat. Pastinya MizzNorra sarangkan koang menggunakkan YOUTH. 
YOUTH untuk kulit putih dan sihat. Kandungan YOUTH sangat berkuasa untuk pemulihan kulit. Bagi mereka mempunyai kulit muka breakout kesan pemakaian skincare yang salah sebelum ini sangat sangat disarankan untuk memuluhkan kulit korang dengan YOUTH, sistem repair yang terbukti secara klinikal.
cara putihkan kulit

Formula dalam YOUTH adalah kuasa botani iaitu 100% semulajad. dirumus secara khusus untuk menangani pelbagai kesan penuaan dan kerosakkan kulit. Formula YOUTH mempunyai 8 paten, sesuatu yang sangat teruja, korang tak akan jumpa skincare lain yang di Patent kan tau. Kandungan YOUTH:

1.Lotus Japonicus
YOUTH Patent-pending, yang dicampur dengan Lotus Japonicus, mengaktifkan protein utama untuk menjana semula sel-sel untuk menghasilkan lebih banyak kolagen dan elastin. Lotus Japonicus dengan Ekstrak Buah Schisandra Chinensis membantu memberikan lebih banyak nutrien dan tenaga kepada struktur kulit.

2.Muscadine Grape
Gabungan polifenol dr anggur muscadine yang ditunggu-tunggu, didapati dalam setiap produk koleksi YOUTH utk melindungi dan membaiki DNA selular dalam kulit anda sambil menghalang kerosakan kolagen dan elastin.

3.Vital Repair + Complex
Multi-paten Advanced Vital Repair + Complex menyediakan nutrien antioksidan dan vitamin penting untuk menghalang radikal bebas yang merosak kulit dan menggalakkan pertumbuhan sel yang sihat.


Cara Menggunakan YOUTH kat sini.

Cara Putihkan Kulit Dengan Cepat Dan Berkesan Secara Semulajadi

Kulit putih cantik  tidak cukup hanya penjagaan luaran. Keperluan suplemen tidak boleh dinafikan yang bertindak dari dalam seperti mengekalkan keanjalan dan kelembapan  kulit. 
Bagi wanita yang betul-betul prihatin untuk kecantikkan mereka, pastikan korang paling paling tidak mengambil Vitami C dan Kolagen. Vitamin C untuk melindungi kulit dari radikal bebas, manakala kolagen untuk memelihara struktur keanjalan kulit.

cara putihkan kulit

Untuk info lanjut, di alu-alukan hubungi MizzNorra: Whatsapp

Produk Untuk Muka Berminyak & Semua Jenis Kulit Hanya Dengan YOUTH Shaklee

Produk kecantikkan selalunya berbeza mengikut jenis kulit iaitu produk untuk kulit muka berminyak tidak sesuai untuk kulit yang normal dan sebaliknya. Tetapi YOUTH Shaklee baik dan berkesan untuk semua jenis kulit.


Walaupun baru dikeluarkan tidak bermakna YOUTH sama dengan produk produk lain. Kepakaran Shaklee dalam bidang kecantikkan sudah lama. Produk kecantikkan shaklee sebelum ini adalah Nutriwhite dan Enfullse. Kedua-dua produk ini juga sangat memuaskan hati pengguna. 
MizzNorra sendiri tak ada hati untuk mencuba produk lain walaupun dah kehabisan stok Nutriwhite. Selama 3 bulan kulit muka tanpa sebarang produk,  kecuali pencuci muka safi. Ini sebab dulu pernah guna waktu sekolah. Sebelum Nutriwhite MizzNorra pernah juga ambil SKII. Tapi kesannya tidak sebagus Nutriwhite. Sebab itu walaupun dah kehabisan stok pun tak ada hati untuk guna SKII lagi .
Jadi anda mesti boleh fikirkan, bagaimana KEBERKESANAN produk terbaru YOUTH yang mengambil masa 8 tahun untuk dikeluarkan. Pasti hasilnya terbaik. Jadi anda tak perlu susah-susah pikirkan jenis kulit muka berminyak ke, atau normal, ataupun kulit kering.

Jom Kenali YOUTH Shaklee

YOUTH Shaklee dikaji selama 8 tahun oleh YOUTH SHAKLEE ANTI AGING SKIN CARE REGIMENT sebelum dikeluarkan. Skincare semulajadi YOUTH diuji secara klinikal dan diuji secara dermatologi. Selain itu ia turut diuji oleh pakar mata (Ophthalmologist) membuktikan bahawa skincare ini selamat untuk mata, tidak merengsakan walaupun pada mata yang sensitif.
YOUTH SHAKLEE mengandungi bahan aktif YOUTH COMPLEX termasuklah resveratrol yang terbukti untuk anti penuan yang sangat berkesan. Produk kecantikan kulit yang selamat 100% ini dihasilkan dari tumbuhan semulajadi dan BENAR-BENAR BERKESAN mengatasi masalah kulit seperti jeragat, jerawat, parut, kedutan, kusam dan pori. seawal 7 hari penggunaan. Terbukti YOUTH SHAKLEE produk kecantikkan muka terbaik.
Setelah Saintis, Beautician dan CEO Shaklee Corporation betul-betul berpuas hati dengan formulasi yang 100% bebas racun, 100% semulajadi dan 100% dari tumbuhan, barulah YOUTH SHAKLEE SKIN CARE dikeluarkan. Kesemua produk YOUTH ini di patenkan.
 Ada tak produk skincare lain-lain dipatenkan. Isu paten ini sangt besar tau.

Diuji secara klinikal 

Langkah Penggunaan YOUTH

Disini ada manfaat dan rawatan dalam setiap langkah mudah. Advanced Anti-Aging Regiment YOUTH termasuk:
Langkah 1: Luminous Gel Oil Cleanser: 3-dalam-1 pembersih muka dengan pH-seimbang tanpa sabun. Melicinkan kulit secara lembut, membersih dan menjaga kulit anda.
Langkah 2: Perfecting Skin Toner: Membebaskan sel-sel kulit dari kusam dan pencemaran alam sekitar. Hidrat dan menyuburkan untuk cerahkan kulit.
Langkah 3: Youth Activating Serum: 10X bertindak aktif untuk menyediakan langkah regenerasi kritikal. Memperbaharui kulit pada tahap selular untuk keremajaan kulit yang unggul.
Langkah 4 Siang: Age Defense Mineral Moisturizer: Zink oksida yang berasal dari alam semulajadi memberikan perlindungan SPA 30 Spektromektomi UVA / UVB yang tidak bebas. Vitamin dan botani melembapkan kulit anda dan memperbaiki tone kulit lebih sekata.
Langkah 4 Malam: Advanced Renewal Night Cream: Krim pembaikan malam yang disasarkan ini menyokong proses pembaharuan sel kulit anda. Campuran botani proprietari membantu pengeluaran kolagen dan elastin untuk menjadikan kulit kelihatan lebih muda, licin, dan lebih bersinar. Terdapat dalam Light atau Rich Formula.
Langkah 5: Radiance Vita C-E: Bertindak menghapuskan tompok-tompok degil seperti jeragat dan parut dalam.
Langkah 1, 2 dan 3 digunakan pada siang dan malam. Kekerapan yang disarankan adalah 2-3 sehari.
produk untuk muka berminyak

5 langkah ini mampu memulih dan memenuhi keperluan kulit wanita asia seperti kita yang berdepan dengan cuaca panas dan lembap. Sinar UV ini boleh mengeringkan kulit yang menyebabkan kusam, timbulnya pigmentasi dan tone warna yang tidak sekata. Kesan kulit kering yang serius juga punca kepada kulit muka berminyak dan berjerawat.
Khas bagi wanita yang sukakan foundation atau BB Cream, YOUTH menghasilkan 4 tone yang sesuai untuk semua jenis kulit. Sapuannya hanya nipis tetapi kesan smooth dan natural. 

produk untuk muka berminyak

Kenapa Anda Wajib Memilih YOUTH

Banyak produk skincare lain di pasaran yang claim mereka adalah organik, semulajadi dan selamat, tetapi dari segi keberkesanan, pengguna tidak berpuas hati. Mereka juga tidak ada kajian untuk membuktikan produk mereka betul-betul semulajadi yang 100% selamat dan berkesan.
Oleh sebab itu, Shaklee betul betul berjaya ikat hati MizzNorra, semuanya dibuktikan melalui kajian, bukan saja untuk sihat malah tampil cantik dan awet muda secara semulajadi. Prinsip dalam Shaklee yang tak pernah goyah, berubah dari 100 tahun yang lepas.  Sebab itu kita semua akan sihat tanpa ada rasa ragu-ragu atau was-was dengan semua produk Shaklee.
Dapatkan produk untuk muka berminyak, kulit kering atau normal hanya dengan YOUTH.
MizzNorra akan berikan tunjuk ajar cara sebetulnya penggunaan YOUTH kepada anda apabila mendapatkan SET YOUTH dari kami sebagaimana yang diajarkan oleh Beautician Shaklee.
Hubungi MizzNorra, pengedar YOUTH seluruh Malysia yang diiktiraf oleh Beautician Shaklee sekarang: 019 7064120

Petua Kulit Licin – Cara Membuat Wajah Glowing Ala Korea Dengan 3 Langkah Mudah & Berkesan

Petua kulit licin yang lengkap untuk luaran dan dalaman. Tapi mesti la konsisten untuk wajah glowing ala korea. Untuk luaran dengan memakai masker semulajadi pada kulit. Dalaman pula pengambilan kolagen dan rangsang peredaran darah pada wajah dengan senaman muka atau cara mudahnya ketawa.


Masker Semulajadi

Guna masker yang semulajadi, dijamin tiada risiko merosakkan kulit. Bancuh masker dari campuran kunyit, madu dan ESP (boleh diganti dengan susu).
Ketiga-tiga bahan ni sangat baik untuk kesihatan kulit, mengatasi masalah kulit kusam dan kesannya wajah glowing ala korea gitu. Bahan-bahannya sangat ringkas:

1/2 sudu serbuk kunyit
1/2 sudu madu
1/2 sudu ESP atau susu
Campurkan semua bahan dan sebatikan. Sapu pada kulit muka rata seluruh wajah. Pastikan muka dibersihkan terlebih dahulu dengan pencuci muka. Biarkan sehingga kering sebelum dicuci.
Untuk kesan lebih baik, sebelum menyapu masker, wapkan waja dengan air panas atau bilas dengan air suam supayaliang pori terbuka. Kebaikkannya untuk nutrien dari masker lebih mudah diserap.
Boleh diamalkan setiap hari atau 2 kali sehari. Terpulang kepada kerajinan sendiri. Lebih kerap lebih cepat kesannya. Jadi anda yang nak kulit licin, jom ikut cara membuat wajah glowing ala korea ni.


Dan apa paling penting pemilihan adalah skin care yang digunakan setiap hari. Di sini pastinya MizzNorra cadangan Youth, yang akan dipasarkan kepada umum pada March 2018. Inovasi saintis terbaru Shaklee yang mengambil masa hampir 8 tahun untuk dikeluarkan. Pastinya bukan sebarang yang dihasilkan.

Kesihatan Kulit Dari Dalam

Amalkan kolagen untuk kesihatan dan kecantikkan kulit dari dalam. Kolagen sangat penting untuk menganjalkan struktur kulit. Campuran Kolagen Shaklee terdiri daripada bahan semulajadi yang sangat berkualiti dan berbeza dengan kalogen lain. Sumber utamanya iaitu kalogen adalah dari sisik ikan merah laut dalam. Sumber ini sangat lasak dan susah musnah. Jisim molekul kolagen shaklee juga rendah berbanding kalogen lain, ini penting untuk penyerapan yang optimum.
Vitamin C juga penting untuk melindungi sel kulit dari radikal bebas.
Kesan Kekurangan Kolagen Pada Kulit
1. Kulit kering dan kusam, timbul garis halus dan kedutan
2. Streschmark sukar untuk hilang
3. Parut sukar hilang
4. Kulit lebih berminyak dan berjerawat
5. Jeragat lebih mudah terbentuk bagi mereka yang terdedah kepada sinar UV.

Kulit putih cantik

Ketawa Beri Kecantikan Dari Dalam

1. Kajian dalam proses penuaan membuktikan bahawa ketawa menambah baik peredaran darah ke kepala dan jantung. Pengaliran darah yang lancar sangat bagus untuk kesihatan yang menyeluruh, juga menjaga kecantikan dari dalam. 
2. Ketawa boleh memberikan kelegaan pada fizikal. Beberapa bahagian otot turut bekerja ketika ketawa termasuklah diafragma, otot abdomen dan bahu. Inilah aktiviti senaman yang paling ringkas dan mudah.  Segala bentuk pergerakkan melancarkan pengaliran darah dan menjaga kesihatan organ. Organ yang sihat,fizikal yang sihat akan jelas terpancar pada seri wajah.  
3. Apabila kita ketawa, tahap hormon stres dikurangkan dan tahap hormon sihat ditingkatkan. Sistem imunisasi dilancarkan dengan pembebasan endorphins, yakni ‘natural feel-good chemicals’. Kesannya juga mengurangkan faktor risiko penyakit kronik seperti kanser, jantung dan tekanan darah tinggi.
 Aura ketawa juga adalah keadaan yang menenangkan dan memberi kebahagian kepada orang sekeliling. Tidak rugi untuk kita sentiasa membahagiakan orang lain walaupun hanya dengan hormonikan suasana. Semoga bermanfaat untuk semua. Smileee.

Detok Wajah BERKESAN Hapuskan Jerawat

Jerawat pada wajah berpunca daripada toksin dalam badan,masalah hormon, stress dan juga diet yang tidak lengkap. Cuba atasi semua faktor ini dan lakukan rawatan yang khusus pada wajah. Bagaimana proses DETOK WAJAH BERJERAWAT?

 

Detok Wajah BERKESAN Hapuskan Jerawat

 

Langkah pertama adalah melakukan proses detok atau menyahtoksin (luaran dan dalaman). Serta menstabilkan masalah hormon. Detoks ini juga sesuai untuk mereka yang menghadapi kulit breakout akibat penggunaan kosmetik yang berbahaya.

 

Langkah Langkah Detok Wajah Untuk Hapuskan Jerawat

 

Langkah 1:  Mulakan detok dari dalam

Jerawat berpunca dari dalam, jadi betulkan sistem badan kita untuk pulih atau bebas jerawat sepenuhnya. Apa boleh anda lakukan untuk membantu memperbaiki kesihatan kulit??

  •  Minum banyak air kosong/air detok. Jika badan terdehidrasi boleh menyebabkan jerawat semakin teruk.
  • Lakukan detok usus. Sisa toksin dalam usus boleh mengakibatkan kulit tidak sihat. Detox hati juga penting. Makan makanan yang membantu kesihatan hati, dan elakkan minum kafein dan alkohol. Ini kerana hati adalah pusat meneutralkan toksin dalam darah.
  • Makan buah-buahan organik, sayur-sayuran, dan daging untuk mengelakkan bahan kimia/bertoksik. Hentikan tabiat merokok dan alkohol.
  • Sebolehnya gunakan penapis air untuk mandi dan mencuci muka. Hadkan jumlah klorin/logam meresap padakulit anda.

Ketahui bagaimana detok dalaman sebetulnya.

 

Langkah 2:  Lakukan rawatan jerawat hanya dengan bahan semulajadi.

Pastikan produk penjagaan kulit yang diambil adalah semulajadi. Ia juga bagus untuk kesihatan tubuh juga. TUKAR skincare anda jika ia bukan dari sumber semulajadi. Tips menukar skincare:

  • Hentikan skincare dalam 7-14 hari. Selalu bersihkan muka HANYA dengan air suam. Boleh juga menggunakan lemon, daun jambu batu secara lembut.
  • Membiarkan wajah neutral selama 7 hari iaitu bebas dari sebarang produk, sebelum menggunakan skincare baru yang semulajadi.
  • Apabila anda guna skincare baru, berlaku sesetengah jenis kulit dimana akan timbul jerawat, rashes, dry skin, oily (disebabkan effect mercury skincare lama). Teruskan penggunaannya tetapi pastikan hanya yang semulajadi.

 

Langkah 3 : Gunakan facemask bersifat detoksifikasi

Bagi mereka yang berjerawat teruk, gunakan masker detok yang dibuat dengan tanah liat bentonit. Tanah liat ini bagus untuk mengeluarkan toksin dari kulit dan membersihkan liang-liang roma. Amalkan 2 minggu sekali. Ini antara langkah detok wajah yang wajib dilakukan.

 

Selangkan dengan masker bersifat antioksidan untuk memulihkan sel sel kulit yang rosak akibat radikal bebas. Campurkan lemon dan yougurt, cara mudah campurkan Vitamin C dan Vitamin E. Sapu rata dan biarkan kering sebelum dicuci dengan air suam.

 

Langkah 4: Betulkan pengambilan diet dan nutrisi.

Pakar dermatologi percaya jerawat disebabkan oleh kekurangan nutrisi. Mungkin anda tidak mendapat cukup vitamin atau mineral tertentu daripada makanan yang anda makan, dan ini menyebabkan jerawat. Sangat sukar untuk kita memakan 5 hingga 7 hidangan buah-buahan dan sayur-sayuran yang disyorkan setiap hari,

Cara mudahnya ambil suplemen semulajadi untuk melengkapkan nutrisi yang diperlukan. Perlu diingat vitamin sangat banyak termasuk yang sintetik. ELAKKAN, ini juga punca toksin dalam badan meningkat. Ambil zat yang berunsur ANTIOKSIDAN dalam membantu memulihkan sel kulit seperti vitamin C dan vitamin E.

 

Langkah 5: Stabilkan hormon

Pembentukkan jerawat sebenarnya sangat sangat berkait dengan perubahan hormon. Bagi wanita GLA complex boleh membantu stabilkan hormon estrogen. Untuk lelaki pula ada kajian mengatakan ia bergantung kepada kadar kolestrol dalam badan. Jika kolestrol tinggi, maka hormon lelaki testosteron akan merosot.  Oleh itu lelaki boleh kawal kolestrol dengan omega guard.

 

Hormon yang tidak stabil akan menyebabkan sebum (kilang miyak) menghasilkan minyak yang terlalu banyak. Sel kulit kemudiannya akan tersumbat, lama kelamaan akan ‘menjemput’ bakteria yang menyebabkan jerawat. Kulit menjadi merah dan bengkaki mengakibatkan radang kulit (jerawat) terjadi.

Detok Wajah BERKESAN Hapuskan Jerawat

Langkah 6 : Ambil Masa

Rawatan untuk menghapuskan jerawat tidak boleh dalam masa yang singkat. Perlu berperingkat untuk sembuh sepenuhnya. Bermula dengan proses menyahtoksin, merawat luka dan menghilangkan parut.

 

Badan anda perlukan masa untuk menyesuaikan diri dengan perubahan yang dibuat. Jika anda cuba mempercepatkan proses, mungkin keadaan lebih teruk. Elakkan dari menggunakan pembersih atau scrub kasar yang boleh melukakan kulit. Begitu juga krim atau foundation sebenarnya tidak bagus kerana menutup liang liang roma yang menghalang kulit bernafas.

 

Semoga boleh membantu, ingat pemilihan produk yang salah boleh memudaratkan kulit anda. Jangan mudah terpedaya dengan produk kecantikkan dipasaran. Pastikan yang semulajadi dan selamat.

 

Cantik Secara Semulajadi – Anti Penemuan Terbaik